O komunikaci a společnosti

18.11.2013 Telemarketing hrozný

Chovám neskonalou úctu k profesím, které bych nebyl schopen vykonávat – pokrývačům, popelářům, laborantům a také prodejcům všeho druhu, tazatelům výzkumných agentur a operátorům call center. Tím spíše, že čas od času využívám výsledků jejich práce nebo moje práce s jejich činností nějak souvisí. Proto si pokud možno udělám čas na ulici na zodpovězení několika otázek, proto nedobývám telemarketéry hrubým slovem. Ba co více, vyslechnu stokrát ohranou písničku o pohádkové výhře, jíž jsem dosáhl, aniž bych se zapojil do jakékoliv soutěže, a s jistou blahosklonností vysvětlím, že jsem z branže a tyhle fígle na mne neplatí. Nicméně profesionální zájem o nové metody prodejců mne někdy přinutí dojít až do úplného konce nacvičeného rozhovoru. Jako nedávno.

Telefonáty finančních poradců jsou běžné. Vemlouvavé nabídky už na nikoho nezabírají, a tak telefonisté sáhli k ostřejšímu tónu v přesvědčení, že prosťáček se dá spíše vystrašit autoritou.

Dobrý den, zde XY, to jen pan Hlavica,“ zeptala se komisně dáma na druhé straně linky. Jste účastníkem monitorovaného (!) rozhovoru (první zachvění - monitorují! Tak to je vážné, musím si dát pozor na jazyk.). Volám vám, abych vás pozornila na změny ve VAŠEM pojištění, pojíštění majetku, úrazovém pojištění (každá změna je k horšímu – úlek). Jde o pozitivní změny (úleva). Proto by vás pan Kurel, finanční poradce, chtěl informovat o změnách ve VAŠICH smlouvách. Rozhovor je stále veden tónem, kterým autoritativní úřad peskuje občana vědom si své nezvratné převahy. Už jsem skoro na lopatě – jsou na mne přísní, ale změny jsou pozitivní. A Kurel bude možná přívětivější než ta baba na telefonu. A pak se telefonistka dopustí osudové chyby: Chtěl by vás navštívit hned zítra bud v 16.15 nebo v 18. 15. Co by se vám hodilo víc? Aha! Takže si mohu vybrat! Tahám za delší konec provazu! Tohle by úřad nikdy nepřipustil. Tíha potenciálního provinění mi definitivně padá z beder a odmítám se s Kurelem setkat s tím, že mám svého osobního poradce (kecám). Kdyby metoda hry na úřad měla být dovedena až do zdárného konce, musel by probíhat rozhovor následovně:

Ona: Je nezbytné, abyste se dostavil zítra v 16.15 do naší kanceláře se všemi osobními doklady a pojišťovacími smlouvami ke kontrole.

Já: Ale proboha, ja zítra nemohu.

Ona: Hm, tak to není dobré… ale počkejte… náhodou jeden pojištěnec zemřel a dybych to … no nevím… nějak zpřeházela… Kdy můžete nejdříve?

Po rozčileném listování diářem bych jistě našel chvilku. Holku holt vyzvedneme ze školky o hodinu později a to přezutí pneumatik zruším.

Změna přístupu telemarketérů signalizuje, že posvátná hrůza před úřadem, kterou si národ nese od Rakouska Uherska přes okupaci až po národní, uliční a jiné výbory, je nejen nevykořenitelná, ale i lukrativní. Snad se z toho nepoučí charita – odevzdejte urychleně dobrovolný příspěvek 100 korun. Neuposlechnutím se vystavujete riziku vymáhání pokuty ve výši 1 000 korun.


info@marekhlavica.cz

www.zaha.cz

www.voiceandtoys.cz

www.piafawards.com

© kuks 2013 | edit

http://cs.wikipedia.org/wiki/Marek_Hlavica