O komunikaci a společnosti

12.01.2014 Motivační dopis do České spořitelny

Vážení,

rád bych se ucházel o zaměstnání ve vaší bance. Již jako chlapec jsem měl rád administrativu. Ze všech hraček jsem si nejvíce oblíbil tiskátka (autíčka a mašinky). Svoji vášeň pro administrativu jsem však rozvinul až na PC, který mi rodiče věnovali ke 14. narozeninám. Provedl jsem úplnou evidenci našeho domácího inventáře a každý týden ji aktualizoval. V posledním ročníku střední školy se moji rodiče rozvedli. Vzal jsem tento životní předěl naší rodiny jako výzvu. Zdokonalil metodiku invetarizace a místo MS Excel začal využívat vlastní aplikaci PMB! (Pořádek musí být!). Důsledné vyžadování dodržování pravidel metodiky PMP! však vedlo ke konfliktům. Dnes žijeme s matkou sami. Vytvořil jsem také facebookovou stránku pro lidi se stejným zájmem, kde si vyměňujeme názory a zkušenosti.  První akcí této neformální komunity bude letos v březnu první ples zapálených úředníků (PZÚ1). Tím dokládám, že jsem komunikativní a kolektivu se nestraním, ba právě naopak. V současné době hledám zajímavou příležitost, kde bych mohl skloubit svůj zájem s profesí. Nejraději bych pracoval ve velké firmě (nejlépe bance), protože předpokládám, že administrativní zátěž v menších firmách není na úrovni. Ve volném čase se věnuji charitě a oštěpu.

Motivem k napsání motivačního dopisu je náborový plakát České spořitelny. Dobře jsem si ho prohlédl cestou pendolinem.

Hlavní vizuál tvoří fotografie z kanceláře, kde lumpačí skupina zaměstnanců seskupených do klikatého hada. Onoho hada, který je vrcholem multigeneračních zábav na tanečním parketu. S tím rozdílem, že se jednotlivé články stonožky na plakátu nepohupují v rytmu nějakého šramlu, ale sedí za sebou na kancelářských židlích. V kanceláři je legrace, protože všichni táhnou za jeden provaz. A to včetně mladého muže na vozíku (zaměstnáváme i hendykepované) a dívky nápadně připomínající oštěpařku Špotákovou (asi náhoda). Zcela zásadní  je ovšem motivační text:

Máme volné kupé, přidej se k nám (přípomínám, že  plakát je ve vlaku)

Chcete nastartovat svou kariéru ve velké bance, jste komunikativní, Baví vas administrativa a práce s počítačem? Je důslednost Vaší silnou stránkou? Umíte si představit, jak může administrativní práce ovlivnit našeho klienta? Máte otevřenou mysl, jsou pro Vás obtížné úkoly výzvou a jste pro práci zapálený/á? Pak jste náš člověk.

 Pokud vám zní text šroubovaně, předkládám volný překlad do řeči srozumitelné cílové skupině (SŠ, 20 – 30):

Hledáme mlaďochy, který si sednou na zadek a budou makat. Od kompu se zvednou maximálně na oběd. Když se jim řekne, co maj dělat, tak to prostě pečlivě udělaj, místo aby měli tisíc skvělejch nápadů, jak to udělat jinak, popřípadě vůbec. Současně se budou těšit na firemní teambuildingy a šířit dobrou náladu mezi kolegy.Pokud něco zvořou, tak budou mít fáááákt velkej problém, protože náš zákazník je náš co? Pán. A navíc kolegové u přepážky na sebe nenechájí řvát jenom proto, že někdo v backoffisu něco podělal. Takže co, máte zajem?


info@marekhlavica.cz

www.zaha.cz

www.voiceandtoys.cz

www.piafawards.com

© kuks 2013 | edit

http://cs.wikipedia.org/wiki/Marek_Hlavica