O hudbě, umění a zábavě

30.03.2014 Crimsons without King

Předem se omlouvám znalcům, kteří to dávno vědí. Přiznávám se, že pro mne byla éra King Crimson, jíž otevřelo album Discipline, překvapivá. Na jedné straně hlukové improvizace pokračovaly v linii někdejší vrcholné éry kapely ze 70. let, na druhé se proměnil zvuk i charakter písničkové polohy skupiny. Přesvědčen opakovaným tvrzením medií o Frippově absolutistické moci nad skupinou v jakémkoliv jejím období, jsem jaksi přehlédl zásadní vliv Adriana Belewa. Až teď jsem to pochopil. I když proletenec dvou kapel (Stick Men a Power Trio) v Praze interpretoval skladby King Crimson (a dokonce jednu věc z Frippovy sólové desky), bylo patrné, že nejblíže k linii King Crimson ze silné dekády let osmdesátých má právě aktuální tvorba Belewa. Z toho usuzuji, že přes tvrzení o Frippově krutovládě, dostali ostatní členové skupiny (včetně Levina) dost prostoru, aby její zvuk pomáhali významně tvarovat. Díky tomu King Crimson Projekct neztrácí nic ze své síly i bez velkovezíra Frippa. Alespoň mně jeho schoulená, nekomunikující figura vlastně na scéně vůbec nechyběla. Byl to vynikající koncert!


info@marekhlavica.cz

www.zaha.cz

www.voiceandtoys.cz

www.piafawards.com

© kuks 2013 | edit

http://cs.wikipedia.org/wiki/Marek_Hlavica